Penger er ikke alt..

Penger er ikke alt, det er faktisk ikke det. Nå brettes det ut i det vide og brette hva det koster å få kongen hjem fra sykehusopphold i utlandet. Det jeg lurer på, er hvorfor alt må måles i kroner og øre hele tiden? Det å alltid måle verdier i kroner og øre er så overfladisk og meningsløst. Men det virker som enkelte henger seg opp i det, fordi de ikke ser andre typer verdier. Skremmende spør du meg.

Jeg får ofte meningsløse hang-ups på ting, men sjeldent penger. For meg er penger noe du kan og må investere, både i fornuftige ting, men også ting som gir deg glede i livet. Som en klok nebbete fyr en gang sa; Penger er bare ubrukt papir. Altså, man skal ikke sløse dem bort. Men ikke la dem bare stå på konto, og la deg ende opp som en grådig og ful riking.

Det er en mellomting, bruk litt og spar litt til krisetider og alderdommen. Å ha akkurat nok penger og litt mer kommer godt med. Men ikke spar deg til fant, og se på penger alene som det mest verdifulle i livet. Ekte lykke kan ikke kjøpes for penger, det er fakta. Men de kan investeres i gode ting som i sin tur kan gi deg en god lykke-følelse.

Nei, jeg henger meg ikke opp i hva det koster å få vår gode Kong Harald trygt hjem til Norge, fordi jeg vet at penger ikke er alt!

Ta dere en bolle dere pengefikserte raringer, et levende menneskes egenverdi teller mer enn kalde, harde kontanter!

God tirsdag!

-Fredrik ♾️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg